Česká vlajka je zastaralá, potřebuje jiné barvy, říká novodobý designér.

Podle úspěšného průmyslového designéra Petra Novagua, jenž je považován za předního českého tvůrce designu, je česká státní vlajka zastaralá, patří na smetiště dějin a není dosti sexy. Tento svůj postoj vyjádřil v rozhovoru pro časopis Forbes.

přímá citace z rozhovoru pro magazín Forbes

Tak Česká vlajka taky není sexy, že jo…

No ta by strašně chtěla redesign. 

Jak by se dala proměnit a je to vůbec možné?

Podle mě má řadu chyb. Je udělaná narychlo, moc se v rozích potkávají hrany a tři linie. To nejde vyhrát. Je třeba s tím mírně hnout, posunout to, udělat takový malý pětiúhelník. A pak ty barvy chtějí posunout do jiného, svěžejšího odstínu, v současné podobě je vlajka trochu nudná a prázdná. Prostě old school.

Podle designéra je vlajka „trochu nudná a prázdná“. Pan designer je špička ve svém oboru, o čemž zřejmě není pochyb. Avšak o symbolice státu, potažmo státní vlajce mnoho neví, taktéž historie národa a vlastenecký vztah jsou pro zmiňovanou osobu nic neříkající hodnoty. Jak vidno, jeho postoje k těmto hodnotám jsou ryze komerční. Státní vlajka vyjadřuje jiné hodnoty než výše zmiňované, a to nejen proto, že není Marilyn Monroe, která jistě nevykazovala znaky nudy, prázdnoty a byla jistě sexy idol, a kdyby žila déle, možná by prošla redesignem.

K tomuto článku v magazínu Forbes se na internetovém portálu Sputnik vyjádřila i Jana Markova z hnutí Trikolora. S jejím vyjádřením lze jen souhlasit.

citace z portálu Sputnik

„Myslím si, že s naší státní vlajkou je všechno v pořádku. To, když se jeden novodobý designér snaží upoutat pozornost tím, že navrhuje vlajku změnit, na to naštěstí nemůže mít vliv. Kdo by nechtěl reklamu zdarma. Za pokus nic nedá. A skutečně to, jak je vidět, funguje, dosud jsem o tom člověku nic neslyšela, nyní se o něm bude psát a popularita v takových oborech vytváří značku a značka jsou peníze. Jak prosté, tak proč se na vlajce nepřiživit. Já to vnímám jako naprostou neúctu, ale zároveň si myslím, že každý musí mít právo vyjádřit svůj názor,“ říká politička.

https://cz.sputniknews.com/nazory/2020120312879577-ceska-vlajka-je-zastarala-potrebuje-jine-barvy-designer-tal-do-ziveho-a-lepsolide-zajasali-nazor/

Nezapomínejme na naše tradiční hodnoty, mezi něž bezesporu patří české národní symboly. Česká vlajka je jedním ze symbolů, který občany našeho státu spojuje napříč generacemi a názory, bez ohledu na věk, vzdělání či pohlaví a majetek nebo politickou příslušnost, přes naše předky až po naše potomky. Nezapomínejme, že pro tyto tradice a symboly mnozí naši lidé položily své životy. Proto nedopřávejme v našem životě příliš mnoho sluchu takovým jako je zmiňovaný novodobý designer, ale naopak více vkládejme do podvědomí naší společnosti národní a tradiční hodnoty.

zdoje: cz.sputniknews.com | https://forbes.cz

2.
Česká vlajka by potřebovala redesign a Petr Novague by potřeboval chladivý obklad

zajímavý článek k danému tématu na https://typomil.com/2020/11/ceska-vlajka-by-potrebovala-redesign-a-petr-novaque-by-potreboval-chladivy-obklad/#comments

Related Post

Jeden komentář k “Česká vlajka je zastaralá, potřebuje jiné barvy, říká novodobý designér.

  1. Pán bude vlastenec jak stehno, dle zkomoleniny svého jména. Na vlajku nechť raději nemyslí a přečte si něco z našeho dějepisu od obrození až po vznik republiky.Stači zprzněný státní znak na dresech nebo oficiální nahrávka naší hymny.

komentáře jsou uzavřeny